2009. február 25. írta: mrd [Miki]
Emlékeim Fritőzről

Emlékeim Fritőzről

Milán kérésére ide is megírom, az utolsó út részleteit, és ha már írok, kutatok még kicsit az emlékeimben.

Első komolyabb emlékeim az Ivánci táborba való lemenetelről vannak. Enikővel és Petrával mentünk, és közben végig üvöltött a zene :), de legalább nem aludtam el, mert nem sokat aludtam előtte. És ott a táborban bele is csöppentem a legemlékezetesebb dolgokba, ami egy kisbusszal összeköthet – történetesen kitolni a marasztaló sárból, vagy feltolni a gravitáció ellenében. :) Direkt jó, ha jól szakad közben az eső.

A falka télitáborában is együtt voltunk. Majdnem az lett az utolsó emlék. Amint kitolattam az égő fa alól, az már szakadt is le. Mentem a tűzoltókért... kép

És már mentünk is táborhelyet nézni nyárra. Természetesen a sárdagasztás itt sem maradt ki. :) A táborban pedig nem hagytuk pihenni.

Az idő telt, és újabb táborhely kellett. A sárdagasztás itt sem maradt el, csak a bal első lámpa. És ezzel együtt szállt el egy meggondolatlan őz élete is.

Persze van még sok kevésbé emlékezetes történet, de most jöjjön az utolsó.

Vasárnap Enikővel Zabarban voltunk. Útközben betértünk Mátraverebély-Szentkútra is, kicsit körülnézni. Aztán hazafelé kezdődtek a bajok.
Előszőr egy büntetés. Négy tétel – ebből ugyan kettő kérdéses –, de megúsztam pontlevonás nélkül, és egy 7000-es büntivel. Ha feljelent, az húsznál kezdődik...
Állítólag a vészvillogó csakis műszaki hiba esetén használható, mi pedig csak a térképet néztük. Igaz, hogy a zebrán (pont előtte). De miért kell a zebrát a STOP tábla elé tenni öt méterrel?
Keresgéltem. A KRESZ-ben nem szerepel a 'vész' szó, tehát a 'vészvillogó' sem. Mindössze ennyit találtam a témában:
56. § (7) Az úttesten levő elromlott járművet az elakadást jelző háromszögön kívül meg szabad jelölni mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével vagy villogó narancssárga fényjelzést adó elakadást jelző lámpával.
Másik kérdéses probléma volt, hogy nem szabad kiszerelni a kisbuszból egy sor ülést, mert az szerkezeti átalakítás és mint ilyen, engedély nélkül szabálysértésnek minősül. Itt amúgy végleg elakadtam az internetes keresésben, úgyhogy aki ért hozzá, nyugodtan világosítson fel.
A következő büntetést megúsztuk, miután megmutattuk, hogy már van egy...
Aztán megálltunk az autópályán egy benzinkútnál... és vége. Fritőz többé nem indult el. Próbálkoztunk: betolás, kuplungállítás – hiába.
Végül papám jött értünk – a busz maradt.
Fritőz azóta már a helyi bontóban van. Túl sokba került volna a vezérműlánc cseréje. Szomorú. Sok embernek fog hiányozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://46os.blog.hu/api/trackback/id/tr13965355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása