2018. április 10. írta: KDorka
BER Portya Mátraházán (2018. március)

Mint minden tél végi szezonban, idén is összegyűlt a Benedek Elek raj a megszokott keretek közt egy kétéjszakás portyára, a helyszín azonban rendhagyó módon Mátraháza volt. Március 23-án, pénteken délután találkoztunk a Stadion Autóbuszállomás várótermében, a mátrai időjárási viszonyokról mit sem sejtve, hiszen ekkor Pesten szinte „pulóveres” idő volt. Estére mindenki megérkezett a szállásra, a mátraházai templom mellett fekvő hangulatos kulcsosházba, melynek kertjében helyenként húsz centi hó állt. A nap további része a vacsora elköltésével, játékkal és egy elgondolkodtató film (Az utolsó hegycsúcs) megtekintésével telt.

Szombaton a meglehetősen baráti, nyolc órai ébresztő, majd reggeli után elindultunk meghódítani Magyarország legmagasabb csúcsát. Gyönyörű, napsütéses időben másztunk felfelé, de az olvadás miatt nem volt könnyű dolgunk – sok helyen patak méretű vízmosások nehezítették az előrehaladást. A hegytetőn elfogyasztott néhány kiló háztartási keksszel a gyomrunkban elkészítettünk egy csoportképet, majd megkezdtük a leereszkedést a meredek északi oldalon: a hó, amiben a cipők teljesen elmerültek és a csúszós lejtők nem engedték, hogy unatkozzunk. Éhesen érkeztünk vissza a szállásra, ezért kapóra jött, hogy az otthon maradóknak köszönhetően csupán néhány perc volt hátra az ebéd elkészültéig. A gulyásleves és túrós csusza hamar elfogyott, ezért sok időnk maradt délutáni rover/kósza programra, kvízdélutánra, majd közös játékokra és beszélgetésekre – ezt csak a vacsora törte meg, de a vállalkozó kedvűek még késő éjjelig társasozhattak.

Huszonötödike már a hazaút készületeivel telt: takarítás, pakolás, mosogatás. Lévén, hogy virágvasárnap volt, a sekrestyéstől kapott barkaágak megszentelése után még két vállalkozó szellemű ifjú az evangélium olvasásában is segédkezett. A buszút már minden különösebb érdekesség nélkül telt, rendben hazaérkeztünk délután egy óra körül. Összességében egy mindenképp emlékezetes kirándulást tudhatunk magunk mögött, ahol szellemileg és fizikailag is sok élménnyel gazdagodhattunk. Nagy köszönet illeti a vezetőket a szervezésért!

Boti

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.